Touareg pociągnął jumbojeta!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michal77
    Ambiente
    • 2006
    • 113

    Touareg pociągnął jumbojeta!

    Witam
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Miałem cichą nadzieję że była jakaś wersja G12 koloru zielonego?
    W takim razie będę musiał wymienić na orginał.
    Pozdrawiam Jacek
  • howard7
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1120

    #2
    Touareg pociągnął jumbojeta!

    Producenci prześcigają się w pomysłach, mających udowodnić jak doskonałe są ich samochody.
    Nietypowy sposób na uwypuklenie zalet touarega wybrał Volkswagen.

    Na lotnisku Dunsfold niedaleko Londynu touareg z silnikiem V10 TDI posłużył jako holownik dla ważącego 155 ton Boeinga 747-200!

    Do próby posłużył niemal całkowicie seryjny samochód. Największą modyfikacją było zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów z 3.27:1 na 4.56:1 (z silnika V8). Ponadto zainstalowano specjalny mechanizm do holowania samolotów oraz dołożono balast o sumarycznej wadze 4300 kg. W efekcie masa samochodu wraz z kierowcą sięgnęła 7030 kg. 2755 kg przypadło na przednią oś, zaś 4275 kg - na tylną. Ponadto touareg otrzymał nowe blachy karoseryjne, takie jakie stosowane będą po liftingu zaplanowanym na przyszły rok.

    Natomiast silnik pojazdu, samopoziomujące pneumatyczne zawieszenie, felgi i opony były całkowicie seryjne. Podczas próby ciśnienie w oponach zwiększono do 4.5 bara.

    Uwzględniając maksymalny moment obrotowy oraz przełożenie skrzyni biegów specjaliści z Volkswagena wyliczyli, że touareg jest w stanie uciągnąć 200 ton. Pierwszą próbę przeprowadzono Niemczech, gdzie touareg pociągnął ważącego 190-ton Boeinga 747-400. Jednak z powodu trudności z wypożyczeniem samolotu na dłużej niemożliwa okazała się prezentacja prasowa.

    Dlatego próbę powtórzono w Anglii, gdzie można było wykorzystać wycofanego już ze służby Boeinga 747-200.

    Samolot ten pierwszy lot odbył w 1980 roku, a uziemiono go rok temu. Na pokładzie pozostało 500 siedzeń, 11 toalet, zachowało się kompletne podwozie, natomiast zdemontowano układ hamulcowy oraz cztery silniki, które zastąpiono atrapami, bowiem samolot wykorzystywany jest na potrzeby filmów. W samolocie zabrakło oczywiście paliwa, ale znalazło się 28 ton wody w zbiornikach zlokalizowanych w przedniej części kadłuba.

    Stąd waga samolotu zmniejszyła się do 155 ton.

    Próba odbywała się podczas typowo angielskiej pogody, podczas padającego deszczu i przy dość mocnym czołowym wietrze.
    Mimo tych przeciwności, toureg nie miał żadnych problemów z pociągnięciem jumbojeta. Samochód na przełożeniu terenowym i drugim biegu ruszył bez wizualnych oznak problemów z trakcją i pociągnął samolot przez 150 metrów pasa startowego z prędkością 8 km/h.

    Po zakończeniu próby kierowca touarega, Uwe Krieghoff, nie ukrywał rozczarowania. - Żałuję, że nie mogliśmy znaleźć czegoś cięższego do pociągnięcia, to było zbyt łatwe! Jeśli ktokolwiek może nam pożyczyć cięższy samolot to chętnie z tego skorzystamy.

    Po próbie samochód poddano kontroli technicznej. Nie wykazało ona żadnych śladów zużycia silnika, skrzyni biegów, czy układu przeniesienia napędu. Temperatura jednostki napędowej przez całą próbę utrzymywała się w normie, żadnych szkód nie poniosły również opony.

    [shadow=blue:141851c2a4]Źródło informacji: INTERIA.PL[/shadow:141851c2a4]
    SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

    Komentarz

    • NEOrADEk
      L&K
      • 2005
      • 1469

      #3
      A tu fotka całego przedsięwzięcia:
      O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
      "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


      Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

      Komentarz

      • Bouli
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 739

        #4
        W dupach sie poprzewracalo Wzieli by sie za ciecie kosztow lepiej zeby takie wozki byly dostepne dla "zwyklych szarych zuczkow"
        Ale swoja droga robi wrazenie
        Bouli
        Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
        Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
        Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

        Komentarz

        • harnas75
          Ambiente
          • 2006
          • 102

          #5
          Bouli,
          Może lepiej, żeby już nie cieli Miałem poprzednio VW rodem z XXI wieku i widać to cięcie kosztów w każdym miejscu :twisted: Więc może niech dadzą sobie spokój, a z tego co słychać ( co chwilę ktoś traci stołek w VW ) szykują się naprawdę cięcia (pewnie Skodę też dosięgną). Aż boje się pomyśleć co będzie zjeżdżać z taśm
          (mają do wyboru ciąć na robociźnie - podwyższać normy, albo na materiałach).

          Komentarz

          • NEOrADEk
            L&K
            • 2005
            • 1469

            #6
            A tu relacja fimowa:
            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
            O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
            "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


            Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

            Komentarz

            • -Piotr-
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1018
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Reklama dźwignią handlu. Ma też działać na podświadomość odbiorców. Co do cięć finansowych to na reklamę finanse się prędej znajdą niż na sprawy przyziemne w zakładzie produkcyjnym. Generalnie mnie ta reklama sie podoba. Łączy ona dwa wątki z moich zainteresowań tzn. lotnictwo cywilne z samochodem z szeregu floty który teraz posiadam.
              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz

              Pracuję...